جامع ترین فروشگاه آزمونهای ابتدایی و مهارت های معلمی

پرفروش ترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

فروشگاهی که هم اکنون پیش چشم شماست در ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت و دارای نماد الکترونیک است. با خیال راحت خرید کنید. در صورت بروز مشکل با شماره تلفن 09179668112 در تماس باشید.

مقاله اگر هدف تربیت است تنبیه چرا

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 76

 

محقق: زينت خضري

دانشجوي رشته علوم تجربي- مقطع كارداني

دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورامين- پيشوا

استاد راهنما: سركار خانم صادقي

مقدمه

«... يكي از نهادهاي مهم اجتماعي، نهادآموزش و پرورش است كه مسئوليت مهمي را در تربيت كودكان، نوجوانان، جوانان بر عهده دارد.

امروزه آموزش و پرورش بيشتر به شكل رسمي و شهري و سازمان يافته در سطحي گسترده جريان داشته و ارتباطي تنگاتنگ با رشد اخلاقي، فرهنگي، اجتماعي، توسعه علمي، صنعتي و اقتصادي دارد. نگاه گسترده به نقش آموزش و پرورش به عنوان عاملي موثر در فعليت بخشيدن به امكانات بالقوه و ذاتي افراد، انتقال اندوخته تجارب گذشتگان،ارائه ارزشهاي مطلوب، افزايش معلومات و ايجاد مهارتهاي لازم در اجزاء براي زندگي و بالاخره تسهيل سير حركت وجودي آدمي به سوي كمال و قرب الي‌الله، اهميت امروزه اين نهاد اجتماعي را بيش از پيش نشان مي‌دهد.

و كل نظام آموزش و پرورش، در حقيقت نظامي است تربيتي كه امروزه روي فرد انساني پياده مي‌شود و اين انسان با صفات و ويژگيهاي متعدد و متنوعي كه دارد، موجودي بسيار پيچيده و استثنايي است كه تربيت و هدايت وي بدون شناخت دقيق اين صفات به درستي و آساني مقدور نخواهد بود.

شناخت، تنها از راه مطالعه چند كتاب با چند مورد خاص پيدا نمي‌شود، بلكه به ممارست و عمل نياز دارد. و تربيت (آموزش و پرورش) با كوشش براي تغيير رفتار فرد، هنگامي و در صورتي موفقيت‌آميز خواهد بود كه مربي، اعم از مادر و پدر و معلم موضوع تربيت را درك كند و او را انساني بارآورد كه لازمه يك جامعه ايده‌آل باشد.

انسان شدن يا به خصايص انسانيت دست يافتن و آراسته شدن جز از راه «تربيت سالم» امكان ندارد. تربيتي كه به كليت رفتار انسان توجه دارد و بهره‌مندي از زندگي سالم را هدف عمده خود تلقي مي‌كند. تربيتي كه امروز انسان را فداي آينده نمي‌كند بدون اين كه از آينده او ارزش حياتي آن غافل باشد.

البته نبايد از نظر دور داشت كه نهاد آموزش و پرورش از نظر تربيتي پس از خانواده قرار دارد. همچنان كه از ديدگاههاي متفاوت و مستند علوم زيستي- تربيتي از جمله روانشناسي، تربيت اوليه كودك و خودآدمي در محيط خانواده پايه‌ريزي مي‌شود كه بعد از آن طبعاً وارد خانه دوم يعني مدرسه شده و بعد به اجتماعي بزرگتر از هر دو اجتماع قبلي به نام جامعه قدم مي‌گذارد.

پس خانواده به عنوان نخستين گروه راهنمايي - تربيتي، با دوام‌ترين عاملي است كه در رشد شخصيت تاثير مي‌گذارد. تاثير خانواده بخصوص در شيئي اوليه كودك نقش‌پذيري بيشتري دارد و از اهميت بيشتري برخوردار است. كودك در محيط خانوادگي خود و به وسيله آن با زندگي جمعي و فرهنگي جامعه خود آشنا مي‌شود.

به طور كلي، فرهنگ و ماهيت زندگي خانواده، روابط والدين با يكديگر و با فرزندان، سن و روابط فرزندان با يكديگر موقعيت اقتصادي و اجتماعي خانواده، افكار و عقايد و آداب و رسوم


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,200 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
1_903853_3958.zip36.4k





تحقیق مطالعه یک دانش آموز که دچار اختلال در یادگیری است

تحقیق مطالعه یک دانش آموز که دچار اختلال در یادگیری است فایل : word قابل ویرایش و آماده چاپ تعداد صفحه :21 فهرست مطالب   عنوان ......................................................................................    صفحه                                  &nbs ...

توضیحات بیشتر - دانلود 6,000 تومان

آخرین محصولات فروشگاه